۱۳۹۰/۰۴/۰۵

عوامل وزارت اطلاعات را دادگاهی در پاریس به جرم جاسوسی برای جمهوری اسلامی محکوم کرد.

محکومیت جهانگیر شادانلو و منوچهر شلالی، دو تن از عوامل وزارت اطلاعات  در دادگاه پاریس

                                                                     جهانگیر شادانلو         
سرانجام پس از دو سال ، بالاخره حکم دادگاه استیناف پاریس د رباره ″ کتاب واواک در خدمت آیت الله ها ″  و محتویات آن علیه چند ایرانی صادر شد. در این حکم  جهانگیر شادانلو و منوچهر شلالی از شکایات خود نتیجه ای نبردند و محکوم شدند.
در این کتاب، ایوبونه، رئیس سابق سازمان ضد جاسوسی فرانسه، تعدادی از ایرانیان را به همکاری با دستگاه های امنیتی ایران متهم کرده بود، که در این میان شادانلو و شلالی  نقش مهمی داشتند.
این راًی در تاریخ پنجشنبه بیست و ششم ماه مه 2011، تحت شماره (02007/10) از سوی شعبه هفتم دادگاه استیناف پاریس علیه این دو نفرصادر شد. منوچهر شلالی بیش از یک سال و نیم پیش ظاهراً برای عمل جراحی قلب از فرانسه به ایران رفته بود! که در همان جا فوت می کند ولی دادگاه با وجود درگذشت وی، او را محکوم کرد و به پرونده اش خاتمه داد
در این دادگاه به پرونده جهانگیر شادانلو، یکی دیگر از شاکیان رسیدگی شد او نیز با مدارک موجود در پرونده ، به ویژه شهادت برادر زاده اش علیه وی و ارتباط او با دستگاه های امنیتی رژیم اسلامی مورد تاًیید قرار گرفت.
در پرونده دادخواست با اشاره به هویت  شاکی و متشاکی ، نوشته شده که منوچهر شادانلو، متولد 22 سپتامبر 1958 میلادی در شهر محلات در ایران می باشد. رئیس این دادگاه آقای آلن ورلین، مشاوران دادگاه آقایان ژیل کرواسان و فرانسوا ریگروبله، و منشی های دادگاه خانم ها؛ والن ژولی و ناتالی کوشن آلیکس بودند.
در صفحه  235 کتاب ( واواک در خدمت آیت الله ها ) ایوبونه، رئیس سابق ضد جاسوسی فرانسه می نویسد: «  سرپرست شعبه وزارت اطلاعات درپاریس، یک افسر با تجربه واواک به نام جوادیان است، غلامرضا جعفری و عادل معاونان وی هستند که هویتشان تاکنون مشخص شده است. درباره احسان نراقی، علی راست بین، منوچهر شلالی، سراج میردامادی و جهانگیر شادانلو دربخش های بعدی کتاب و درباره ماًموریت اصلی آنان گفتگو خواهد شد ، کار این ها به دام انداختن و برگرداندن مخالفین سیاسی و پناهندگان به منظور از بین بردن آنان است.  بیش از چهارصد و پنجاه عملیات تروریستی در خارج و خنثی کردن مخالفین، معاملات، تهدید و گسترش افراط گرائی، نمونه های بارز آن می باشد.»


سراج میردامادی مجری تلوزیون رسا در پاریس
ایو بونه، در صفحه 236 کتاب خود می نویسد: « یک انجمن دیگر به عنوان ″ حمایت از مهاجرین ایرانی ″ که بوسیله جهانگیر شادانلو، در شماره 70 خیابان لوریل در منطقه پانزدهم پاریس درست شده است، با سوء استفاده از احساسات وطن پرستانه ایرانیان، نقش یک بنگاه برای به دام انداختن و استخدام ایرانیان متقاضی پناهندگی به عنوان ماًموران جدید رژیم  در جامعه ایرانیان مقیم فرانسه را بازی می کند.
در دو دادگاه پی در پی، جهانگیر شادانلو شکست خورد و شرکت انتشاراتی کتاب ″ وزارت اطلاعات  در خدمت آیت الله ها ″ به دلیل شکایت بیمورد از وی درخواست جمعاً ، ده هزار یورو خسارت نموده است. همانطور که پیشتر اعلام شد هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل شاکیان را جمهوری اسلامی پرداخته است و این ده هزار یورو را هم رژیم اسلامی از کیسه ملت بیچاره ایران پرداخت خواهد کرد. جهانگیر شادانلو پس از دوبار محکوم شدن به راًی دادگاه اعتراض کرد و به دیوان عالی دادگستری فرانسه شکایت کرد، که بی هیچ تردیدی برای بار سوم نیز شکست خواهد خورد. در زیر کپی هایی از پرونده دادگاه پاریس دیده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر